کشاورزان گوجه کار تربت جامی همراه با کارخانه رب کوثر به چین سامین در جهت حمایت از صنایع تبدیلی گرد هم آمدند تا رونق تولید را در عرصه تولید خود نقش ببندند.


به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع غذایی کوثر به چین سامین ، مورخ 29 بهمن 1402 مصادف با روز اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی همایش بهره وری کشت قراردادی گوجه فرنگی با حضور مدیر جهاد کشاورزی ،کارشناسان ،مدیر عامل شرکت کوثر به چین سامین ،کارشناسان شرکت خرم کشت وکشاورزان گوجه کار شهرستان تربت جام و فریمان در محل کارخانه رب کوثر به چین سامین تربت جام برگزار گردید.
در این همایش مدیر جهاد کشاورزی تربت جام اظهار داشت:
سطح زیر کشت گوجه فرنگی شهرستان در سال زراعی گذشته ۶۵۰هکتار بوده که میانگین عملکرد ۳۵تا ۵۰ تن در هکتار می باشد که نسبت به میانگین استانی پایین میباشد.با توجه به زحمت کشاورز واستفاده از منابع آب وخاک میزان برداشت گوجه فرنگی باید به 80 تن در هکتار برسد تا از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه باشد .
خدادادی تاکید کرد:گوجه کاران باید با استفاده از روش های نوین آبیاری و استفاده از بذر مناسب و استفاده از مشاوره کارشناسان جهاد کشاورزی عملکرد محصول خود را افزایش دهند ودر حفظ منابع آبی وخاک قدم بردارند.
در همایش کشت قراردادی گوجه فرنگی مدیر عامل شرکت صنایع غذایی به چین سامین پای صحبت ها ودرد دلهای کشاورزان زحمت کش این شهرستان نشست واز همراهی این شرکت در کشت و برداشت این محصول مهم خبر داد.

حمیدرضا شریفی مدیر عامل کارخانه رب کوثر به چین سامین تربت جام گفت:سال گذشته بیشتر محصول گوجه فرنگی منطقه توسط شرکت خریداری شد و تسویه حساب با کشاورزان و پیمانکاران نیز انجام شده است.
شریفی افزود:گوجه کارانی که نسبت به عقد قرارداد با کارخانه به صورت کشت قراردادی اقدام نمایند شرکت خود را موظف میداند از ابتدای کشت با تامین بذر ونشا وکود و همچنین برگزاری کلاس های آموزشی و به کارگیری کارشناسان مجرب در مراحل مختلف کاشت تا برداشت در کنار کشاورز باشد ودر جهت افزایش عملکرد محصول کشاورز قدم بردارد.
مدیر عامل شرکت کوثر به چین سامین افزود: کشاورزان محترم در عرصه تولید وتامین گوجه فرنگی یار و همراه شرکت باشند تا به اتفاق هم به رونق اقتصادی در منطقه دست یابیم ، کشاورزانی که مایل به کشت قراردادی گوجه فرنگی هستند می‌توانند جهت اطلاع بیشتر وبستن قرارداد به دفتر شرکت صنایع غذایی به چین سامین مراجعه نمایند .
در پایان کشاورزان گوجه کار اعلام آمادگی کردند تا محصول تولیدی خود را در داخل شهرستان وبه شرکت صنایع غذایی کوثر به چین سامین عرضه نمایند واز مزایای آن بهره مند گردند.